Bättre sent än aldrig

Idag har jag bestämt mig (eller igår egentligen) att äntligen skriva in mig i arbetsförmedlingen igen.
Inte för att det är mycket att hurra över, då det oftast inte hjälper ett smack att vara inskriven, men när pengarna böjar sina och jobben lyser med sin frånvaro, så why not?
Man får ju iallafall  nånting att göra.. tyyyyp.. Gå på kurser om saker man redan kan utan och innan men det är gratis kaffe och alltid roliga diskussioner.
Sen av nån underlig anledning tar det ju 3 månader innan man får några pengar, och vad ams menar att man ska leva på under den tiden har jag ingen aning om, men men, jag har ju iaf turen att inte direkt behöva pengar direkt för att inte dö eller bli hemlös, men alla andra då? 
Sen att ams verkar vara mer som ett företag som har alla inskrivna som sina "kunder" är en annan sak, det är ju inte direkt så att jag någonsin hört nån komma och säga "herreguuuud vad jag älskar ams, dom är till SÅÅÅÅ mycket hjälp" 
-_-
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gullreekan.blogg.se

Sagan om mitt liv

RSS 2.0